
Kļūdas, no kurām jāizvairās hostējot e-komercijas vietni
Interneta bizness, kas ietver blogus, dažādus interneta veikalus, kā arī jaunās tehnoloģiju kompānijas parasti ir ienesīgs, tomēr ne vienmēr tas tā ir un šodien došu jums 10 visbiežāk pieļautās e-komercijas mājas lapu kļūdas no kurām jūs varat mācīties un tās nepieļaut savā biznesā.
- Slikts dizains – Tīmekļa vietnes kopējais izskats, navigācija , teksti un attēli tāpat, kā video materiāli ir tie, kas jebkuram jaunam lietotājam liks novērtēt jūsu vietni jau pirmo sekunžu laikā. Kad jūs meklējat kādu sev interesējošu lietu, vai esat pamanījuši, cik ilgi jūs vidēji pavadāt katrā no mājas lapām? Nereti tās it tikai dažas sekundes jo ieraugot sliktu tīmekļa vietnes dizainu vai izkārtojumu jūs uzreiz dodaties prom un meklējat kaut ko citu. Tieši tāpēc pareiza mājas lapas struktūra, dizains un citi elementi ir svarīgi un katrai lietai jūsu tīmekļa vietnē ir jābūt savam mērķim, bet visam kopā ir jāizskatās pievilcīgi un viegli saprotamam.
- Neslēpiet savu mājas lapas mērķi – Katra interneta lapa ir paredzēta kādam mērķim un parasti e-komercijas lapas tiek veidotas lai pārdotu preces un pakalpojumus, tomēr nereti to īpašnieki šo nodomu mēģina noslēpt veidojot mazas pirkšanas pogas un citādas darbības, lai tikai neaizbiedētu potenciālos klientus. Tomēr jāatceras, ka lielākā daļa no cilvēkiem, kas apmeklēs jūsu lapu jau būs gatavi iegādāties kādu no jūsu piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem un tas nozīmē, ka jums ir skaidri jāparāda tiem kā to izdarīt. Skaidra un izteiksmīga pirkšanas forma un cena ir tikai dažas no lietām, kas jums ir jāizceļ, un neatkarīgi no tā, kāds ir jūsu lapas mērķis – izceliet to!
- Veidojiet vieglu lietotāja interfeisu – Viegla iepirkšanās un viegla jūsu piedāvāto preču vai pakalpojumu nopirkšana ir viena no galvenajām lietām, kam jums vajadzētu pievērst uzmanību. Ikviens jūsu mājas lapas viesis centīsies atrast iemeslus, kāpēc no jums nedrīkstētu vai nevarētu pirkt, tāpēc nedodiet tiem tos. Veidojiet vieglu interfeisu ar pēc iespējas mazāk soļiem un vislabāk būtu, ka ikviena darbība, ko šis lietotājs varētu veikt būtu 3 klikšķu attālumā no sākuma lapas, kas sākotnēji var šķist neiespējami, tomēr ar labu interfeisu un pārdomātu struktūru tas ir iespējams.
- Sagatavojieties visām iespējām – Internets ir kā zelta bedre, ja zina kur to meklēt, tāpēc varbūt tieši jūsu interneta veikals vai mājas lapa būs tā, kura saņems tūkstošiem apmeklētāju dienā, kas potenciāli varētu ienest simtiem Eiro peļņu katru dienu. Bet nereti, ja arī šādas situācijas rodas, jaunie uzņēmēji nav gatavi šādiem pavērsieniem un nav sagatavojuši savu serveri, produktu piegādi un preču daudzumu šādam scenārijam. Es nesaku to, ka visiem šādi izdosies attīstīt savu biznesu, bet ir ļoti daudz gadījumi, kad pārāk ātra izaugsme rada tik lielas problēmas ka beigu beigās uzņēmums tik un tā bankrotē.
- Slikta produktu izvēle – Internetā iespējams iegādāties jebko, bet cik daudz no tā cilvēki patiesība ir gatavi pirkt ir jau pavisam cita lieta, jo lietas, kā ēdiens, smagā tehnika un drēbes nereti cilvēki izvēlas pirkt īstos veikalos, jo vainu šo produktu sūtīšanas izmaksas ir pārāk lielas vai arī tie vienkārši internetā nav izdevīgāki. Un tas nosaka tikai to, ka jums ir jāizdara pareizā izvēle par to, ko jūs pārdosiet un vai pēc šiem produktiem jeb precēm būs pieprasījums.
- Slikts marketings – Mārketings, jeb lietotāju piesaistē jūsu lapai ir viens no galvenajiem jūsu darbības mērķiem tieši tāpēc jums jau no pašas lapas izveides ir jāsāk reklamēt sava tīmekļa vietne gan sociālajos mēdijos, gan pērkot maksas reklāmas un pat reklamējoties ārpus interneta. Tikai ar labu dizainu un mājas lapas struktūru jūs nekur tālu netiksit un tāpēc ir vajadzīgs marketings, jo bez tā, jūsu mājaslapa ir kā tukša vieta bez apmeklētājiem, kas varētu jums nest peļņu.
- Mēģinājumi izveidot nākamo Amazon – ikviens taču gribētu izveidot nākamo interneta gigantu un sākt pārdot visu pēc kārtas sākot ar smaržām līdz pat elektronikai tomēr šādi plāni gandrīz vienmēr beidzas ar neveiksmēm. Sākot jaunu interneta biznesu ir jākoncentrējas uz vienu konkurētu nišu, jo pat lielie giganti sākotnēji bija nišas spēlētāji, kur Amazon pārdeva tikai grāmatas, bet piemēram Facebook bija pieejams tikai koledžās. Ar laiku, kad jūs gūsit pieredzi un panākumus izaugsme notiks dabiski, bet mēģināt to uzspiest kamēr vēl uzņēmums ir jauns nav prātīgi.
- Neesoša drošība – Nereti jaunie e-komercijas veikali tiek veidoti galvu reibinošos ātrumos un īpašnieki pēc iespējas ātrāk grib tos palaist plašākai publikai, lai tie sāk pelnīt naudu, tomēr šādi būs grūti padomāt par visām lietām ,kas saistītas ar lapas drošību. Ja jūsu apmeklētāji nejutīsies droši viņi visticamāk neko nepirks, un jūsu un jūsu klientu datu drošībai būtu jābūt pirmajā vietā.
- Nepareiza hostinga izvēle – Hostings jeb vieta, kur jūsu e-komercijas tīmekļa vietne atradīsies ir ļoti svarīgs aspekts, jo tas noteiks, gan tās ātrdarbību, gan drošību un arī iespējas, kuras jums būs ļauts izmantot, tāpēc pareiza hostinga izvēle ir svarīgs darbs pirms interneta veikala atvēršanas. Slikts hostings var būt tas, kas radīs vislielākos zaudējumus jūsu biznesam, jo pat viena diena, kurā serveris būs pārslogots un apmeklētājiem būs jāgaida ilgs laiks, lai lapa ielādētos var būs kritiska un zaudēt jūsu reputāciju.
- Netiek domāts par apmeklētājiem – Un pēdējā lieta, ko vajadzētu pieminēt ir tas, ka liela daļa jaunu interneta biznesmeņu nemaz nedomā par viņu mājas lapas apmeklētājiem un nav ieinteresēti saprast, kas tieši ir šis vidējais apmeklētājs un kā uzlabot katra apmeklējuma efektivitāti. Ar dažādu programmu, kā Google Analytics palīdzību jums būs iespējams šos datus iegūt, lai pēc tam varētu veikt pareizās darbības lapas apmeklējumu uzlabošanai.